Radiofrekwencja mikroigłowa

Radiofrekwencja mikroigłowa wykorzystuje działanie fal elektromagnetycznych o częstotliwości fal radiowych (RF), które powodują mocne ogrzanie skóry właściwej. Dzięki temu wywołujemy termiczny szok prowadzący do wzbudzenia procesów regeneracji i przebudowy struktury kolagenowej.

Energia cieplna RF rozprowadzana jest w skórze na głębokościach odpowiadających długościom igieł z bardzo niewielkim działaniem na naskórek. Zabieg ma bardzo małe ryzyko jakichkolwiek skutków ubocznych, gdyż cała energia rozchodzi się wewnątrz skóry właściwej, działając na włókna kolagenowe. Zaczerwienienie i lekkie opuchnięcie, które pojawia się zaraz po zabiegu zwykle znika w przeciągu 1-3 dni.

NA CZYM POLEGA RADIOFREKWENCJA MIKROIGŁOWA?

Metoda ta łączy w sobie dwie sprawdzone i niezwykle skuteczne technologie kosmetologii – mezoterapię mikroigłową i falę radiową.

Mezoterapia mikroigłowa polega na kontrolowanych mikrouszkodzeniach skóry, na określoną głębokość. Mikronakłucia wywołują reakcję tkanek i uruchamiają procesy regeneracyjne. W INNA Klinika Piękna urządzenie do zabiegu radiofrekwencji mikroigłowej wyposażone jest w głowicę zasysającą skórę, dzięki czemu proces nakłuwania odbywa się w bardzo precyzyjny sposób. Do zabiegu używane są wysokojakościowe, jednorazowe kartridże, które posiadają 10, 25 lub 64 pozłacane, izolowane igły.  Dzięki regulowanej głębokości wysuwu igieł w trakcie jednego zabiegu mamy możliwość stymulowania skóry na różnych poziomach.

Fala radiowa powoduje mocne ogrzanie skóry, prowadzące do aktywacji procesów przebudowy i regeneracji. W zabiegu radiofrekwencji mikroigłowej ciepło emitowane jest przez ułamek sekundy podczas mikronakłucia docierając aż do skóry właściwej.

Wywołany szok termiczny w szczególny sposób wpływa na włókna kolagenowe, które ulegają skręceniu i zagęszczeniu. Izolowane igły zapewniają precyzyjne rozchodzenie się energii cieplnej fali radiowej i równomierne podgrzanie odpowiednich warstw skóry.

Regulowana moc RF daje możliwość wykonania zabiegu bardzo delikatnie w celach rewitalizacji, ale również wywołania intensywnej przebudowy skóry (blizny, rozstępy).

Radiofrekwencja mikroigłowa przy stosunkowo niewielkim uszkodzeniu naskórka daje możliwości oddziaływania głęboko w skórze. Co więcej, jego wykonanie wiąże się z krótkim okresem rekonwalescencji oraz znikomym ryzykiem wystąpienia skutków ubocznych.

RADIOFREKWENCJA MIKROIGŁOWA A LASER FRAKCYJNY

W porównaniu do zabiegu lasera frakcyjnego nie istnieje ryzyko powinowactwa z melaniną, więc nie pojawią się żadne przebarwienia oraz hipo lub hiperpigemntacja. Efekt cieplny jest zdecydowanie niższy niż w laserze. RF na ułamek sekundy emituje ciepło 58-85°C (efekt koagulacji i denaturacji białka), ale głównie w skórze właściwej. W przeciwieństwie do lasera nie istnieje zjawisko waporyzacji (odparowania) na naskórku oraz nie ma ryzyka powstania spotów (dziurek).

EFEKTY PO ZABIEGU

• Napięcie i ujędrnienie skóry
  • Lifting bez skalpela, spłycenie zmarszczek
  • Poprawa kolorytu skóry
  • Likwidacja przebarwień i plam
  • Zagęszczenie skóry
  • Zmniejszenie widoczności porów skórnych
  • Likwidacja cieni i obrzęków pod oczami
  • Redukcja rozstępów i blizn
  • Odmłodzenie skóry

Efekty po zabiegu widoczne są od razu, jednak całkowita przebudowa wymaga czasu, dlatego ostateczny rezultat możemy zobaczyć nawet po 5 miesiącach. Bezpośrednio po zabiegu skóra jest zaczerwieniona, jednak już w tym momencie można zaobserwować napięcie i uelastycznienie skóry, wywołane skręceniem włókien kolagenowych. W późniejszym etapie dochodzi do wspomnianej wcześniej przebudowy struktury skóry i jej zagęszczenie. Okolica zabiegowa ulega ujędrnieniu, zmarszczki zostają spłycone, koloryt ujednolica się, skóra odzyskuje zdrowy blask, widoczność porów zmniejsza się, a blizny/rozstępy są zredukowane.

JAK DŁUGO TRWA ZABIEG I JAK CZĘSTO GO WYKONYWAĆ

W INNA Klinika Piękna czas trwania zabiegu radiofrekwencji mikroigłowej uzależniony jest od wielkości opracowywanej powierzchni – twarz z szyją to około 1,5 godziny. Podany czas obejmuje równie  nałożenie znieczulenie jak i maski biocelulozowej z komórkami macierzystymi. Ilość wykonanych zabiegów w serii uzależniona jest od kondycji skóry. Zabiegi należy powtarzać co 4 tygodnie.

CZEGO NIE ROBIĆ PO ZABIEGU?

Po zabiegu należy chronić skórę przed działaniem promieniowania UV, przez 30 dni konieczne jest stosowanie filtrów przeciwsłonecznych. Wskazane jest stosowanie preparatów nawilżających ze szczególnym uwzględnieniem ich składu (kremy nie powinny zawierać: alkoholu, kwasów, drażniących substancji zapachowych). Poddanie się zabiegowi wyklucza również nakładanie makijażu oraz korzystanie z sauny, basenu, łaźni suchej oraz parowej przez 72 godziny.

PRZECIWWSKAZANIA DO WYKONANIA ZABIEGU

1. Ciąża i karmienie piersią
  2. Choroby nowotworowe
  3. Choroby bakteryjne, wirusowe, grzybicze skóry